ライブラリ

The Netflix Effect: Technology and Entertainment in the 21st CenturyKevin McDonald、Daniel Smith-Rowsey

21世紀の特徴的なメディア会社であるNetflix社は、インターネットを駆使して成功したビジネスモデルを提示し、消費者が映画や放送番組との関係を大きく変えた。本書は、Netflixを様々な視点から解説する。

コメント

Netfixのサービスが開始されたことで、ネットの中立性などインターネット政策の議論が活性化した。また、一気見(英語ではbinge-watchingという)のような新しい映像消費のライフスタイルが登場した。本書では、NEtflixの制度的影響、社会的影響、ライフスライルへの影響などについて解説している。放送業界、インターネット上での映像コンテンツ配信ビジネスに携わる人には、次のビジネスを検討する上で重要な書籍である。

目次

Part I: Game-Changing Debates
 Chapter 1 - Netflix's Red Revolution
 Chapter 2 - Disrupting Game-changers: Economic Adversaries and New Media
      Historiography
 Chapter 3 - When Elephants Fight: Netflix, Net Neutrality, and the
      Public Interest
 Chapter 4 - Smartest Guys in the Room: Framing Media Regulation through
      Netflix

Part II: (Dis)Empowering Users
 Chapter 5 - Netflix and the Myth of Choice/Participation/Autonomy
 Chapter 6 - Imaginative Indices and Deceptive Domains: Examining Netflix's
      Categories and Genres
 Chapter 7 - From Genres to Micro-Tags: Reverse-Engineering Cinematic Taste
 Chapter 8 - Netflix and the Documentary Boom

Part III: Binging Practices
 Chapter 9 - "Forward is the Battle Cry": Binge-Viewing Netflix's House of Cards
 Chapter 10 - Binge Watching "Noir" at Home: Reimagining Cinematic Reception
       and Distribution via Netflix
 Chapter 11 - The Cognitive Psychological Effects of Binge Watching:
       Is Netflix Ruining Viewer Empathy for Popular Television?

Part IV: Facing the Future
 Chapter 12 - Risk, Representation, and Netflix's Orange is the New Black
 Chapter 13 - Invading Europe: Netflix's Expansion to the European Market,
       A German Case Study
 Chapter 14 - Streaming Trans-Atlantic: Netflix, Imported Drama and the
       British Digital Television Ecology
 Chapter 15 - From Online Video Stores to Global Internet TV Networks:
       Netflix and the Future of Home Entertainment

基本情報

ページ数
272ページ
出版社
Bloomsbury Academic
言語
英語
発行年
2016年
ISBN10
1501309447
ISBN13
978-1501309441