ライブラリ

A Creator's Guide to Transmedia Storytelling: How to Captivate and Engage Audiences Across Multiple PlatformsAndrea Phillips

本書は、トランスメディア時代の物語法について解説している。インタラクティブなコンテンツからユーザー投稿型コンテンツまで、多様なデジタルメディアを対象としており、ストーリーからコンテンツ製作までを網羅している。

コメント

本書は、米国のハリウッド系トランスメディアと東海岸におけるトランスメディアの定義の違いを解説した上で、トランスメデイアコンテンツを製作する際に必要な要素をクリエイティブな要素、プロダクションマネジメントとしての要素の両面から易しく説明しているので、トランスメディアコンテンツとそのビジネスの概要を把握するために有用な書籍である。ただし、各要素を詳しく理解するためには、他の書籍などを読む必要がある。

目次

Section I Introduction To Transmedia
 1 Once Upon a Time...
 2 What Is Transmedia, Anyway?
 3 Transmedia is More Than a Marketing Gimmick
 4 significant prior Art to Learn From

Section II Storytelling
 5 The Four Creative Purposes for Transmedia Storytelling
 6 Learn the Basics of Traditional Storytelling
 7 How Story and Branding Affect Marketing
 8 Writing for Transmedia is different
 9 Online, Everything Is Characterisation
 10 Conveying Action Across Multiple Media

Section III Structure
 11 Fine-Tune for Depth or for Scale (Not Both)
 12 Special Considerations for Blockbuster Transmedia Franchises
 13 Interactivity Creates Deeper Engagement
 14 Uses and Misuses for User-Generated Content
 15 Challenging the Audience to Act
 16 Make Your Audience a Character, Too

Section IV Production
 17 Project Management: The Unsung Necessity
 18 Finding and Keeping a Strong Core Team
 19 Websites and Tech Development: DIY or Outsource?
 20 Don’t Be a Jerk on Social Media
 21 Email and Phone: Cheap and Effective
 22 Making and Using Prerecorded Content
 23 Bringing Your Story into the Real World

Section V The Big Picture
 24 How to Fund Production Costs
 25 … And Maybe Make Some Profit, Too
 26 Forging Your Own Transmedia Career
 27 Critical Legal and Ethical Considerations
 28 Get excited and make things

基本情報

ページ数
288ページ
出版社
McGraw-Hill Education
言語
英語
発行年
2012年
ISBN10
71791523
ISBN13
978-0071791526