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Digital Storytelling: A creator's guide to interactive entertainment 3rd EditionCarolyn Handler Miller

本書は、没入感とインタラクティブ性のあるストーリーの構成法に特化した書籍である。従来のストーリー構成を踏まえ、インタラクティブな環境でいかに効果的にストーリーを語るか、トランスメディア、ゲーム、モバイルアプリ、スマート玩具など様々なデバイスと用途を対象として事例を交えて解説している。

コメント

本書は、トランスメディアと呼ばれているインタラクティブ・テレビ、ARG(Alternative Reality Games)、スマート玩具など様々な新しいプラットフォームにおける物語法について解説している。インタラクティブ性がいかにコンテンツに影響するのか、従来の物語法との比較などを解説している点をわかり易く解説しているので、コンテンツビジネスを幅広く捉えることができる点で有用な書籍である。

目次

PART I NEW TECHNOLOGIES, NEW CREATIVE OPPORTUNITIES:
 Chapter 1: Storytelling, Old and New
 Chapter 2: Backwater to Mainstream: The Growth of Digital Entertainment
 Chapter 3: Convergence: A Fresh Look

PART II CREATING ENTERTAINMENT-RICH PROJECTS:
 Chapter 4: Interactivity and its Effects
 Chapter 5: Old Tools/ New Tools
 Chapter 6: Characters, Dialogue and Emotions
 Chapter 7: Structure in Digital Storytelling
 Chapter 8: Who is Your Audience?
 Chapter 9: Harnessing Social Media as a Storytelling Asset
 Chapter 10: Using a Transmedia Storytelling Approach
 Chapter 11: Creating a Work of Digital Storytelling: The Development Process

PART III BLENDING ENTERTAINMENT WITH OTHER GOALS
 Chapter 12: Using Digital Storytelling to Teach and Train
 Chapter 13: Using Digital Storytelling for Promotion and Advertising
 Chapter 14: Using Digital Storytelling to Inform

PART IV MEDIA AND MODELS, UNDER THE HOOD:
 Chapter 15: Video Games
 Chapter 16: The Internet
 Chapter 17: Mobile Apps
 Chapter 18: Alternate Reality Games (ARGs)
 Chapter 19: Interactive Television and Second Screen TV
 Chapter 20: Melding the Digital and the Physical: Smart Toys and Lifelike Robots
 Chapter 21: Interactive Cinema (iCinema)
 Chapter 22: Immersive Environments
 Chapter 23: Electronic Kiosks

PART V CAREER CONSIDERATIONS:
 Chapter 24: Working as a Digital Storyteller
 Chapter 25: Creating Your Own Showcase

基本情報

ページ数
568ページ
出版社
Focal Press
言語
英語
発行年
2014年
ISBN10
415836948
ISBN13
978-0415836944