ライブラリ

Transmedia 2.0: How to Create an Entertainment Brand Using a Transmedial Approach to StorytellingNuno Bernardo

プロデューサーは、限られた予算内で、エンタテイメントのブランド構築を目指すことで、1つのコンテンツからマーチャンダイジングやテーマパークへの展開などへとビジネスを拡大させることができる。本書では、トランスメディアによって複数のプラットフォームを用いてグローバルなビジネスを実現する方法を解説している。

目次

Chapter I The Transmedial Approach to entertainment Branding
 My Take on Building Transmedia Brands
 The Rise of the Nanostudio
 The New Producer’s Role

Chapter II Financing Transmedia
 Business vs. Funding Models
 First Stage Funding: Development and Incubation
 Second Stage Funding: Going Mainstream

Chapter III Building Your Stormworld
 Characters are Key
 Collider: From Concept to Cross-Media Franchise
 Creating an experience vs. Telling a Story

Chapter IV Planning Your Release
 Pick the Right Platforms
 Pinpointing Your Project’s “Mona Lisa”
 The Storycaster

Chapter V Marketing
 Build Partnerships, Beat the Noise
 Engaging Existing Communities
 Build Your Own Communities

Chapter VI Monetizing Digital Content
 Creating the Tight Context
 Transforming Project to Product
 Expanding Your Property
 Scaling Up

Chapter VII The Future of Transmedia
 More Than a Buzzword
 Experience Design
 Making the Move from Platform to IP Funding
 Global Distribution

基本情報

ページ数
162ページ
出版社
Beactive Books
言語
英語
発行年
2014年
ISBN10
1909547018
ISBN13
978-1909547018